Mülakat Sorusu: “Maaş Beklentiniz Nedir”

İş görüşmesi ne kadar iyi geçerse geçsin, maaş beklentilerinizle ilgili bir görüşme sorusu sizi yarı yolda bırakabilir.

“Maaş açısından ne arıyorsunuz?” basit bir sorudur ve yine de cevap çok karmaşıktır. Hem kendiniz hem de şirket için kazanç sağlayan bir iş teklifi alabilmeniz için ne söyleyeceğinizi (ve ne söyleyeceğinizi) bilmek zordur.

İçindekiler

Görüşmecinin Bilmek İstediği

Görüşmeciler neden maaş beklentilerinizi bilmek istiyor? İşverenler, yardımınızı karşılayıp karşılayamayacaklarını anlamak için bu soruyu sorabilir. Kendinize ve işinize ne kadar değer verdiğinizi görmek için sizden bunu da isteyebilirler.

Önceden araştırıp bir cevap hazırlayarak, işverene maaşınız konusunda sadece esnek olduğunuzu değil, aynı zamanda ne kadar değerli olduğunuzu da bildiğinizi gösterebilirsiniz.

Maaş Soruları Neden Zordur?

Maaşlarla ilgili mülakat sorularını yanıtlamanın birkaç yolu vardır ve mülakatınıza güvenle girebilmeniz için bu soruyu en iyi nasıl yanıtlayacağınızı belirlemek önemlidir.

Yüksekleri hedeflemek isterken, kendinizi şirketin maaş aralığının dışına çıkaracak kadar yüksek hedeflemek de istemezsiniz.

Hedef tazminatınız çok düşükse, işveren odasından daha da aşağı inmek için ayrılırsınız ve uygun tazminat eksikliği ile kendinizi mutsuz hissedebilirsiniz.

Daha işin ne anlama geldiğini bile bilmeden maaş için ne istediğinize karar vermek de zor. Bu genellikle, herhangi bir derinlikte pozisyon hakkında bilgi edinmeden önce, bir başvuruda maaş aralığı gereksinimini açıklamanız istendiğinde olur.

Maaş kolay bir konu değildir ve doğru bir cevap olmasa da, soruya hazırlanmanın ve istediğinizi elde etmenin bir yolu vardır.

Başvuruda Maaş Belirleme

Bazı kağıt ve elektronik uygulamalar, maaş beklentilerinizi listelemenizi gerektirir. Bir seçenek, bu soruyu basitçe atlamaktır. Fakat zorunlu bir soru olarak listelenirse ve onu atlarsanız, işveren aşağıdaki yönergelerde kötü olduğunuzu düşünebilir. Bazı online uygulamalar, tüm soruları yanıtlayana kadar bir sonraki sayfaya geçmenize izin vermez. Bu durumda, işte bazı seçenekler:

  • Araştırmanıza göre bir maaş aralığı belirleyin.
  • Esnekliğinizi göstermek için “pazarlık edilebilir” gibi bir ifade yazın.
  • Belirli bir maaşı düşürmekten kaçının. Bu durum kımıldamak istemiyormuşsunuz gibi görünmesini sağlayacaktır.
Benzer İçerik:  Özgeçmişler için Sağlık Hizmetleri İş Becerileri

Maaş Beklentileri İle İlgili Soruları Cevaplama

Bir yanıt hazırlamak için, sektörünüzdeki ve coğrafi bölgenizdeki birinin genel olarak ne kazandığına dair bir fikriniz olmalıdır. Bu durum iş için makul bir maaş aralığı belirlemenizi sağlayacaktır.

Maaş ortalamaları ve tahminleri sunan birçok web sitesinden birini kullanın. Glassdoor.com, Salary.com, Payscale.com ve Indeed.com gibi sitelerin hepsinde gözden geçirebileceğiniz maaş verileri bulunur.

Maaşlar genel olarak benzer olmalıdır. Fakat konuma, deneyim düzeyine veya şirket büyüklüğüne bağlı olarak bazı farklılıklar olabilir. Birden fazla kaynağa bakmak için zamanınız varsa, yapmalısınız.

Araştırmanızı bölgenize göre daraltmayı unutmayın. Austin, Teksas’taki bir iş için maaşlar New York’takilerden farklı olabilir.

Biraz araştırma, beklentileriniz sorulduğunda önerebileceğiniz makul bir maaş aralığı belirlemenize yardımcı olacaktır. Fakat içgüdülerinizi takip etmeyi unutmayın. Çok yüksek veya çok düşük bir maaş aralığıyla işe alım müdürüne gitmek istemezsiniz.

0:36

Şimdi İzleyin: Maaşla İlgili Soruları Cevaplamanın 3 Yolu

En İyi Cevaplardan Örnekler

Örnek Cevap #1

Maaş aralığım esnektir. Elbette, on yıllık deneyimim ve ödüllü satış rekorum için adil bir şekilde tazmin edilmek isterim. Fakat pozisyonun ayrıntılarını tartıştıktan sonra belirli sayıları tartışmaya açığım.

Açıklama: Bu yanıt aday için iyi sonuç verir, çünkü başvuranın iş için yeterli niteliklere sahip olduğunu. Fakat maaş gereksinimleri konusunda da esnek olduğunu belirtir.

Örnek Cevap #2

Maaş gereksinimlerim esnektir. Fakat adaylığıma değer kattığına inandığım alanda önemli bir deneyimim var. Bu şirketteki sorumluluklarımın neler olacağını daha ayrıntılı olarak tartışmayı sabırsızlıkla bekliyorum. Oradan pozisyon için adil bir maaş belirleyebiliriz.

Açıklama: Bir maaş aralığı taahhüt etmeden önce daha fazla bilgi istemek, işe alım müdüründen önce tazminattan bahsetmekten kaçınmanın iyi bir yoludur. Şirketin işe alınan adaya neler sunmayı beklediği hakkında bir soru sorabilirsiniz.

Örnek Cevap #3

Bu röportajda sabırsızlıkla beklediğim bu pozisyonun gerektirdiği belirli görevler hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorum. Fakat buna benzer pozisyonların bölgemizde X $ ile Z $ aralığında ödeme yaptığını anlıyorum.

Tecrübem, becerilerim ve sertifikalarım ile Y ile $Z aralığında bir şey almayı beklerdim.

Açıklama: Bu yanıtla başvuru sahibi, işverene benzer pozisyonların ne kadar ödediğinin farkında olduğunu bildirir. Cevap ayrıca, belirli bir maaş gereksinimini belirtmekten daha fazla müzakere alanı sağlayan bir aralıktan da bahseder.

Örnek Cevap #4

Pozisyon için adil bir maaş olduğuna inandığınız şeyi tartışmaya açığım. Fakat önceki maaşıma, sektör hakkındaki bilgilerime ve bu coğrafi bölge hakkındaki bilgilerime dayanarak, genel olarak X ila Y$ arasında bir maaş beklerdim. Yine, bu sayıları sizinle tartışmaya açığım.

Açıklama: Diğer cevaplarda olduğu gibi, bir iş için makul bir maaşı tartışmaya açık olduğunuzu not etmek her zaman iyi bir fikirdir.

En İyi Cevapları Vermek İçin Püf Noktalar Nedir?

Esnek olduğunu söyle. “Maaş beklentilerim deneyim ve niteliklerime uygun” gibi geniş bir cevapla sorunun üstesinden gelmeyi deneyebilirsiniz. Ya da “Bu benim için doğru işse, eminim maaş konusunda anlaşabiliriz.” Bu durum müzakere etmeye istekli olduğunuzu gösterecektir.

Bir aralık sunun. Esnekliğinizi vurgulayarak başlasanız bile, çoğu işveren yine de belirli sayıları duymak isteyecektir. Bu durumda, onlara bir aralık (artı veya eksi yaklaşık 10.000-20.000 ABD Doları) sunun. Bu durum işverene net bir cevap vermeye devam ederken esnek kalmanıza izin verecektir. Bu aralığı araştırmaya veya sektördeki kendi deneyiminize dayanarak oluşturabilirsiniz.

Mevcut maaşınızı düşünün. Maaş araştırmasının yanı sıra, özellikle aynı sektörde yatay geçiş yapıyorsanız, mevcut veya önceki maaşınızı başlangıç ​​noktası olarak kullanarak bir maaş aralığı oluşturabilirsiniz. Son şirketiniz sektörde düşük ücretleri ile tanınmadıysa, mevcut maaşınızın piyasa beklentilerine uygun olduğunu varsayalım. Tabii ki, coğrafi bir hareket yapıyorsanız, yaşam maliyetindeki değişiklikleri aklınızda bulundurun. Mevcut iş piyasasında ne kadar değerli olduğunuzu bilmek her zaman iyi bir fikirdir.

Kendine bir zam yap. Mevcut işvereninizden adil bir zam olarak neyi değerlendireceğinizi düşünün ve bu, yeni iş için iyi bir düşük seviye başlangıç ​​noktası olabilir. Veya mevcut maaşınızı %15 ila %20 oranında artırın. Bu durum da size şirket değiştirmek için bir teşvik sağlar ve sektörünüz ve deneyim seviyeniz için hala makul bir aralıktadır.

Sadece memnun kalacağınız rakamlar verin. Yalnızca size ve ailenize destek olacak araçları sunan bir ürün yelpazesi sunun.

Becerilerinizi vurgulayın. Cevabınızda, pozisyon için neden uygun olduğunuzu ustaca vurgulayabilirsiniz. “Bu alandaki 10 yıllık deneyimime dayanarak, Y ile Z arasında bir maaş beklerdim” gibi bir şey söyleyebilirsiniz. Herhangi bir rakamdan bahsetmeden önce, görüşmeciye ilk etapta neden size maaş teklif etmesi gerektiğini hatırlatın.

Müzakere etmeye hazır olun. Birçok aday daha fazla para istemekte tereddüt ediyor çünkü bunun kendilerine bir iş teklifine mal olacağından endişeleniyorlar. Fakat daha yüksek bir başlangıç ​​maaşı için pazarlık yapabilirsiniz. Düşünecek bir teklifiniz olana kadar sormaya devam edin.

Ne Söylememeli

Belirli bir miktar vermekten kaçının. Belirli bir maaştan işveren bunu söyleyene kadar bahsetmekten kaçınabilirseniz, pazarlık sizin lehinize daha fazla olacaktır.

Kendinizi bir işten fiyatlandırmayın. Araştırmanız işin bunun yarısı kadar olduğunu gösteriyorsa 100.000 dolarlık maaş istemeyin. Kendinizi çok yüksek bir iş teklifinden fiyatlandırabilirsiniz.

Negatif olma. Size teklif edilen miktar aşağılayıcı derecede düşük görünse bile, nazikçe yanıt verin ve pazarlık için yer olup olmadığını sorun.

İlgili Mülakat Soruları

  • Neden daha az parayla bir işi kabul ettin? – En İyi Cevaplar
  • Bu şirkete ne katkıda bulunabilirsiniz?En İyi Cevaplar
  • Kendinizi beş yıl sonra nerede görüyorsunuz? – En İyi Cevaplar

Sonuç Olarak:

Araştırma maaşları. İş görüşmenizden önce maaşları araştırmak için zaman ayırın, böylece soruyu cevaplamaya hazır olursunuz.

Alt çizginizi bilin. Faturaları ödemek için ne kadar kazanmanız gerektiğini ve kabul edeceğiniz asgari maaşın ne olacağını hesaplayın.

Müzakere etmeye hazır olun. Birçok işveren, adayların teklife karşı çıkmasını bekler, bu nedenle bir teklif aldığınızda pazarlık yapmaya hazır olun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu